Kardántengely Részei
A kardántengelyek körében többféle kialakítás létezik, de a lényeg nem változik. A kardántengely legfőbb alkotóeleme a precíziós kalibrált kardántengely cső amelynek köszönhetően a kardántengely képes továbbítani az erőt a hátsó hajtáshoz.
Ha rövidebb első hajtásra való kardántengelyekről beszélünk két végén általában a cső egy-egy oldalán villa és az ahhoz kapcsolódó kardánkereszt és talpas villa található. Sok esetben találkozhatunk első hajtásnál is homokinetikus csuklókkal a hétvégeken, ez a megoldás a kardánkeresztes megoldást helyettesíti, ebben az esetben a csővégeken már nem villák vannak hanem ricnis tengelyek amelyekre csatlakozik a homokinetikus csukló és az pedig a két kihajtásra. Néhány egyszerűbb városi terepjáróknál illetve off-road terepjárók első kardántengelyeinél csúszó hüvely bordástengely és dupla csuklós megoldással is találkozhatunk. A csúszó hüvely bordástengely a nagyobb akadályok megmászásánál biztosít hirtelen hosszabb munkahosszt, a dupla csuklós megoldásnál pedig a kardántengely lépes nagyobb hajlásszögben forogni.
Több tagos, hosszabb kardántengelyek esetében, amelyek a hátsó hajtásban játszanak fontos szerepet, a fentebb felsorolt alkatrészeken kívül társul még hozzá a felfüggesztő csapágy, amely egy vaskeretben lévő galvanizált gumiágyban rögzített csapágy amely a csúszó hüvelyen vagy a ricnis tengelyen helyezkedik. Több esetben legfőképp személyautók kardántengelyeinek végződésénél találkozhatunk hardy tárcsával is ami rezgéscsillapításként funkcionál.